sâmbătă, 6 aprilie 2013

TINERI BERLINEZI ÎN BIBLIOTECA BRATCA


                                Doi tineri din Berlin, ELENA si JOHANNES, sosiți ca voluntari la ,,Centrul  de recuperare al persoanelor cu handicap"din Bratca, au fost prietenii statornici ai bibliotecii, zi de zi, timp de două luni. Prezența lor a fost benefică pentru tinerii din sat cu care s-au împrietenit foarte repede, dar, în mod special pentru școlari și liceeni. De ce? Pentru că au avut prilejul să comunice cu ei în limba engleză. Vlad Loghin le-a mărturisit că vrea să învețe și limba germană, pentru a-și putea continua studiile în Germania. Sorana Cociș mi-a spus că întâlnirea cu Johannes, a fost cea mai frumoasă zi din viața ei pentru că a reușit să se înțeleagă cu el, penrtu prima dată, într-o limbă străină, studiată la școală.
                              Elena și Johannes învață, la rândul lor, limba română la Berlin, cu o profesoară din România care predă la singura școală, care are ca disciplină de studiu și limba română. Deci, și cei doi berlinezi au fost în câștig, pentru că și-au exersat cunoștințele de limba româna, le-au fixat mai bine, iar Internetul i-a ajutat să pastreze legatura cu familia și cu prietenii. Johannes a avut „lipici” și la cei mici, Dalia, fiind de-a dreptul fascinată de el.
                              Până în vara viitoare, când vor reveni la noi, vom păstra în amintire, toate zilele frumoase în care ne-am întâlnit și am povestit, deschizându-ne sufletele ca între adevarați prieteni.







2 comentarii:

  1. Eu am avut bucuria sa vorbesc in limba engleza cu Johannes. De cate ori am venit la biblioteca si l-am intlnit am vorbit cu el in engleza
    ...Mera Alin clasa a III-a

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca le-ati fost de folos celor doi berlinezi timp de doua luni si ma mandresc ca avem asa biblioteca frumoasa cu o bibliotecara pe masura.sper ca cei doi berlinezi vor spune aceste lucruri acasa la ei in Hamburg si Berlin PENTRU CA AVEM CU CE SA NE MANDRIM. D&A.

    RăspundețiȘtergere