vineri, 17 august 2012

DESPRE ȘI ÎN NATURĂ

                       Vara caniculară și în special luna lui cuptor ne-a cam dat de furcă. Dar, cum pentru orice situație dificilă exista o soluție simplă... noi am gasit-o:  excursia cu bicicletele într-un loc răcoros. Bratca fiind dăruită de Dumnezeu cu o natură superbă, împreună cu bicicliștii Clubului ”Pegas” – Laura, Andreea, Lavinia, Dacian, Raul, George, Cosmin, Andrei, Razvan, prof. Ioana Sturz, d-na doctor Anda Maria Suciu și mămica Ana Precup am ales Valea Boiului.

                    Drumul a fost ușor, accesibil, fiind mai puțin circulat de vehiculele mari și având compania plăcută, răcoroasă a Crișului Repede. Am lăsat în urma noastră satul cu forfota lui, casele și ne-am îndreptat spre Valea Boiului, o zonă de un pitoresc aparte și un farmec seducător.

                    Ne-am oprit în Lunca Boiului lângă susurul odihnitor al apei, ciripit de păsarele având ca străjer sigur pădurea falnică, umbroasă.

                    Copiii au încins'' imediat un meci de fotbal apoi au schimbat cu jocurile dragi lor „Hoții și vardiștii ”, ”V-ați ascunselea”. Am intrat chiar și noi în zbenguiala copilărească spre marea bucurie a celor mici.

                    Aerul răcoros, mirosul îmbătător de mentă salbatică ne-a alungat și cea mai mică urmă de oboseală. Umbrele serii se iveau peste coroana copacilor semn ca trebuia să ne pregatim de plecare, însă nu înaintea acțiunii de ecologizare a locului unde ne-am simțit atât de bine și ne-am bucurat de splendoarea peisajului.

                    Ne-am despărțit cu greu de colțul de rai al Văii Boiului dar, foarte fericiți si, promițându-ne că vom repeta această experiență reconfortantă. Copiii vor împrumuta de la biblioteca noastră sa recitească ”Dumbrava minunată ” a lui Sadoveanu și câteva dicționare despre plante fiind intrigati de varietatea plantelor pe care nu le cunosc. Așa împletim placerea lecturii despre natură cu o zi frumoasă în natură.
 gata de plecare

ieșirea din sat

 mici probleme cu lanțul bicicletei

se”incinge” fotbalul 


 unii își etalează talentul

alții suportă accidentările cu zâmbetul pe buze

doamnele urmăresc meciul, povestesc, admiră splendoarea naturii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu