joi, 29 octombrie 2015

LECŢIA DE ROMÂNA ALTFEL


          Unde şi-ar fi putut desfăşura,  d-na prof. Aurica Novac, ora de română cu lecţia ,,La bibliotecă”? Uşor de ghicit: la biblioteca primitoare din comună, unde,  toţi  copiii sunt întâmpinaţi de bogăţia cărţilor de pe rafturi, cărti care aşteaptă,cu nerăbdare, să fie citite.
             Şcolăreii cls. a II-a sunt familiarizaţi cu  atmosfera din bibliotecă dar, de data aceasta  ei trebuiau să fie foarte atenţi la d-na profesoară  şi activi la lecţie, aşa cum sunt la orele din clasă. Au citit lecţia apoi au răspuns la întrebările din manual şi la cele suplimentare. 

               Eu  le-am mărturisit,   ce sper, să aud, de fiecare dată, în clipa în care cititorii intră în bibliotecă.  Ei au devenit, pe rând, o carte dragă inimii lor, şi ne-au destăinuit  ce    ar  aştepta  ei din partea cititorilor:  majoritatea îşi doreau să fie aleşi, să fie citiţi,  apreciaţi şi iubiţi.  În final copiii au înţeles  cum trebuie să se comporte într-o bibliotecă, respectând regulile de politeţe, cum trebuie să-şi aleagă o carte, cum şi cât au voie s-o păstreze şi multe, multe alte sfaturi utile.






Un comentariu:

  1. Cu siguranta ca acesti copii isi vor aduce aminte cu drag aminte de ora de limba romana de la biblioteca, de doamna invatatoare si de sfaturile primite de la doamna prof Luminita .Cu drag imi aduc aminte si eu de invatatoarea mea de la Magesti care si ea la rindul ei a fost un dascal si un om deosebit. Chiar daca nu am avut asa conditii ca acesti copii si nici aceleasi posibilitati , daca in clasa este eu om minunat se pot face lucruri mari din putin.As dori sa ii sfatuiesc pe acesti copii sa invete cit mai mult de la dascalii lor si sa mearga cit mai des la biblioteca pentru ca au ce sa vada ,au ce sa invete si au ce sa auda. cu respect Ani.

    RăspundețiȘtergere